10 sep 2009

Coldplay

Op 09-09-09 was het zo ver. Met mijn dochter naar Coldplay in Nijmegen. In december had ik haar de kaartjes op haar verjaardag gegeven en na 9 maanden wachten was het dan ook eindelijk zo ver.... In maart was ik er achtergekomen dat Harko ook kaartjes had en met zijn zonen en mijn dochter reisden we dus naar Nijmegen.

Een paar gedachten bij een prachtig concert:

Beleven: Op zo'n avond is iedereen Coldplay. De T-shirts schieten over de toonbank maar meer nog :alles wat er gebeurd verbindt publiek aan band. Je kan er ook mee thuiskomen. Vandaag heb ik menig jaloerse Zwollenaar vertelt waar ik gister was.

People: bezoekers staan uren in de rij maar ik heb geen klacht gehoord. Bij vertrek heb ik anderhalfuur in een parkeergagarage staan wachten om er uit te komen. Gelukkig had iedereen een CD'tje gekregen van de mannen van Coldplay. Uit elke auto klonk dus hetzelfde liedje. Een concert op zich...! Uiteindelijk 3 uur in bed terwijl de heren van Coldplay al om 11 uur klaar waren... Het hoort er bij!

Money: Met een bezoekersaantal van 60.000 is de recette op een avond bijna 4 miljoen euro. Daar kun je een feestje van geven. Ondanks vuurwerk, ballonnen en papieren zal er vooral goed worden verdiend. De entertainement industrie is booming!

Vastleggen en delen: Veel heb ik gezien door mijn camera en menig filmpje en foto op mijn PC getuigt nu van mijn aanwezigheid toen. Ik was niet alleen. Kijk maar op you-tube en zoek onder Coldplay Nijmegen" om te leren hoe het beeld zich verspreid. Niemand heeft het over rechten. de beelden leveren immers ee bijdrage aan de status van de band...

... zo zie je, je kan er van alles van leren voor een school....


een filmpje voor de thuisblijvers (let op het meezingen!)


0 reactie(s):