De afgelopen dagen heb ik me weer verbaasd over de discussies over het gebruik van computers in het onderwijs. Nog steeds zijn er medewerkers die elkaar wijsmaken dat het niet goed zou zijn. Opinies winnen het van mogelijkheden, overtuigingen van feiten.
Duizelingwekkend. Dat is het woord dat opkomt als je www.worldometers.info/nl opent. Hier staan de statistieken van de wereld die real time worden vernieuwd. Zo zie je de snelheid waarmee de wereldbevolking groeit.
Als je naar beneden scrollt, begint het helemaal te duizelen. Vandaag verzonden we al 70 miljard E-mails en is het aantal zoekopdrachten in google 400 miljoen. Er zijn dan ook 1,6 miljard internetgebruikers ( een kwart van de wereld bevolking!) Hoezo we werken te veel met internet? Als iedereen in de wereld het doet, behoort het toch ook bij onze opdracht?
En dan nog even dit: Toen ik voor de klas stond was statistiek vooral statisch nu vooral ook dynamisch. Wat zou meer impact hebben op het denken van kinderen?
13 mei 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
0 reactie(s):
Een reactie posten