12 feb 2009

51

Vandaag 51 geworden. Wat een leeftijd en wat een feestje. Op een of andere manier beleef ik mijn verjaardag altijd bewust en weet ik nu nog dat ik op mijn 30e wist dat ik nooit 40 zou worden en op mijn 40e wist dat 50 onbereikbaar zou blijken. Waarom? Ik weet het niet meer en het doet er ook niet meer toe want door in leven te blijven, is bewezen dat het allemaal onzin is.

Vele verjaardagen kan ik me nog herinneren. Zo waaide op mijn 12e verjaardag de schutting in de tuin om en werd ik 24 toen heet Groningen was ingesneeewd. Vandaag was het juist prachtig weer. De zon scheen en er viel wat sneeuw toen ik het huis verliet.

Op weg naar de multivlaai (je wil toch trakteren is het niet) drukte ik de radio aan en schalde "Born to be wild" uit de luidsprekers. Vroeger misschien een lijflied maar nu duidelijk niet meer van toepassing... Het tweede nummer bleek "Little man". Tijden veranderen en om mij te plezieren is het deze week ook nog week van de jaren 60 op radio 2.

Zo gaat het met alles en het stemt me mild. Er is bij mij geen verlangen naar vroeger maar wel een goede herinnering. De Dijk zingt "Mooier dan nu, zal het nooit gaan" en zo is het maar net. Klik maar op de link en vier mijn verjaardag!

2 reactie(s):

Anoniem zei

Hee 51-jarige blogger!

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Dit is echt de nieuwe tijd, een late felicitatie op je weblog achterlaten. Ik hoop dat we de kans krijgen om binnenkort het glas te heffen op het leven!

Heel veel groeten,

Jelle Peter en meiden

PS Ik ben na m'n 51e de tel kwijtgeraakt. Ik heb geen idee of dit mijn 52e of 53e levensjaar wordt. Zou het de Alzheimer zijn?

Anoniem zei

Hey hey Arend, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog heel veel vrolijke jaren erbij met al je dierbaren. Dat je maar net zo oud mag worden als je grootvader Arend. Dus dan heb je nog een kleine 50 jaar te gaan. Groetjes thuis, liefs van je nicht Jessy (56)