9 mrt 2015

Vakprijs

Elke ochtend kijk ik in Trouw even in de rubriek "personalia". Hoewel ik 's morgens niet op m'n best ben, ben ik altijd nieuwsgierig naar de transfermarkt van (top)bestuurders en politici. Maar vandaag werd deze rubriek wat mij betreft beheerst door het onderstaande bericht:  

Jordy Weevers

De Nationale Beroepenwedstrijd Natuursteenbewerken is gewonnen door Jordy Weevers, die werkzaam is bij Slotboom Steenhouwers uit Winterswijk. Hij mag nu door naar de Internationale Beroepenwedstrijd WorldSkills in Brazilië. De wedstrijd werd gehouden tijdens de Open Dag van ROC Midden-Nederland te Nieuwegein. ROC-leerlingen moesten volgens tekening een werkstuk in Franse kalksteen uithakken.

Kijk dat bedoel ik nu met de revitalisering van het imago van de vakman. Ik hoop dat het geen één zwaluw blijkt te zijn en dat dit soort berichten vaker de krant haalt. Zo leren we met elkaar dat het er altijd om gaat uit te blinken in wat je doet.

Jordy van harte gefeliciteerd!

1 reactie(s):

meesterlijkgastheerschap.blog.com zei

Arend, binnen horeca werken wij al jaren met die programma's. Ik heb twee koks en één bedieningsvrouw begeleid naar dit internationale traject. Was een ooie opsteer voor ze.

Eén van die koks is nu de top chef van Okura's restaurant Ciel Blue. Dus het doet wel wat voor je.

Groet Ailko