23 mrt 2007

Moeten

Vandaag was ik in Veenendaal en omdat ik nog steeds geen TomTom heb gekocht was ik daar al snel de weg kwijt... Veel te laat, maar wel bij de start van de lunch stapte ik binnen bij de ledenvergadering van de onderwijsvernieuwingscooperatie.

Al snel werd ik opgenomen in een gesprek over de ambities en bedoelingen van deze club. We gingen, zo werd me voorgesteld, een manifest schrijven om de aandacht op ons te vestigen. Het bestuur zocht nog naar een wat luwe periode om dit inhoudelijk debat met de buitenwereld te voeren." Ik dacht: "Ik geloof niet dat zo'n luwe periode nog zal komt. Definitief heeft het onderwijs de aandacht op zich gevestigd, maar of we daar blij mee moeten zijn...."

Daarna ging het over de doelstellingen en reikwijdte van de club. Vergezichten kwamen dichter bij en al snel werd me verteld wat er allemaal moet. Hoe meer ik luisterde hoe minder ik wilde. Dat zou toch niet zo moeten... en ik bedacht me: "Wat raar eigenlijk: als je echt iets wilt dan moet je wat, maar als je iets moet dan wil je vaak niet!"

Uiteindelijk zat ik bijna drie uur in vergadering en er werd nog vaak overtuigd wat er allemaal moet. Ik bedacht me dat ik alleen vanmorgen de weg kwijt was. Ik had geleerd dat ik moet focussen op wat ik wil!

0 reactie(s):