1 mrt 2007

Impact verdubbelaar

In de vakantie heb ik tijd om me eens te bezinnen op mijn professionalisering. In december startte ik mijn feedbackrondes en nu zoek ik er een passend vervolg bij. In die zoektocht stuitte ik op de impact verdubbelaar van Denkproducties. De tekst gaat als volgt:

----

De hele dag door: overtuigen
Uw werkdag bestaat uit: overtuigen, overtuigen, overtuigen. Om goed voor de dag te komen, doet u uw huiswerk en bereidt u gesprekken en vergaderingen goed voor. Toch verliest uw plan het soms van een veel minder goed idee. Hoe kan dat toch? Inhoudelijk was uw voorstel toch echt het beste.

Inhoud versus impact
Het antwoord is: slechts 7% van alle communicatiekracht wordt bepaald door de inhoud. Door woorden, door tekst. De rest (93%!) is impact. De manier waarop u het plan brengt, de verpakking. En hoeveel tijd besteedt u hieraan bij de voorbereiding? Inderdaad … veel te weinig. Er is nog zoveel te winnen!

5 Nieuwe gereedschappen
In dit seminar krijgt u vijf opmerkelijke gereedschappen die u helpen om uw impact (minimaal) te verdubbelen:
1. Lichaamstaal
2. Stemgebruik
3. Hypnotechnieken
4. Persoonlijk imago
5. Flirten en verleiden

In één dag maakt u kennis met de werking van deze nieuwe technieken én de manier waarop u ze toepast in gesprekken, vergaderingen en presentaties. Kort, snel en direct toepasbaar.

-------

Misschien zelf overwegen maar vooral doorgeven aan het centrum voor leren en opleiden. Het kon ook wel eens het probleem van docenten zijn....Hoezo kennis staat centraal?

0 reactie(s):