30 mrt 2007

Beloftes

Vandaag heb ik mijn zelfevaluatie geschreven. Ik ben klaar voor mijn functioneringsgesprek en neem me weer van alles voor. Vanzelfsprekende dingen, die anderen me hebben aangereikt maar die soms ook tegen mijn natuur ingaan. Hoe blijf ik in contact met juist die beloftes en hoe zet ik die neer op een manier dat ik er niet omheen kan?

Om mensen te helpen trouw te blijven aan hun beloftes en ook anderen daar aan te commiteren, kun je al langer je belofte wereldkundig maken op de pledgebank. Een site waar mensen beloftes doen en anderen vragen mee te doen. Ik vind het een mooi initiatief gebaseerd op open source software. Je mag het zomaar hebben. Gemaakt door een groep mensen die schrijven: Mensen bouwen dingen op, niet organisaties.

Tsja, dat is waar, en ook de reden waarom ik geniet van mensen die zich bewust proberen te verbeteren. Dienstbaar aan zichzelf en dienstbaar aan de mensen met wie ze werken. Misschien moet ik maar eens een voornemen op die site zetten.... Het liep er nog niet storm.... Ik snap dat wel... We zijn er niet echt aan gewend open te leggen wat we zelf willen. We praten liever over het beleid en de organisatie.

Ik raad daarom aan: Doe een belofte aan je zelf en commiteer je collega! Is dat geen IPB?

0 reactie(s):